2012 va ramane un an greu pentru piata asigurarilor. companiile trebuie sa-si adapteze portofoliile si sa-si diversifice formele de distributie, online-ul urmand sa castige teren in fata vanzarilor traditionale, ceea ce va reduce considerabil numarul agentilor, spun jucatorii din piata.
Mariana Diaconescu, directorul general al Asirom, a mentionat ca se va pune accent pe canalele de distributie si considera ca acest an va fi caracterizat prin canalele de vanzare netradionale, respectiv de vanzarea pe Internet.
"2012 va fi marcat de o flexibilizare a produselor de asigurare si a dezvoltarii politelor non-traditionale", a spus Diaconescu, subliniind vor cunoaste o dezvoltare importanta a vanzarilor prin canale moderne, inclusiv online.
Conform acesteia, generatia tanara este tot mai preocupata de cumpararea politelor prin Internet, dar se vede o cerere si din partea generatiilor a doua si a treia.
La randul sau, Cristian Balanica, directorul general al Piraeus Broker de Asigurare, a declarat in cadrul evenimentului "XPrimm Annual Forecast Meeting", ca atat asiguratorii cat si brokerii de asigurari au inceput sa faca investitii mari in online.
"Cred ca in 2013 numarul agentilor care vand asigurari se va injumatati", a subliniat Balanica. El considera ca trebuie sa se gaseasca forme de distributie strategice incat mai putini oameni sa vanda cat mai mult.
2012 va fi un an al IT-uluiAlexandru Apostol, Maxygo Broker
Alexandru Apostol, directorul general al Maxygo Broker, a mentionat ca vanzarile de asigurari pe Internet au inceput timid in ultimii ani si vor avea o dezvoltare importanta in acest an.
Totodata, Iulius Alin Bucsa, directorul general al Euroins, a spus ca majoritatea companiilor emit online principalele tipuri de asigurari. Printre acestea se numara cele RCA si de loc