Aeroportul din Arad poate fi salvat. Aceasta a fost concluzia europarlamentarului Iosif Matula, vice-coordonator în cadrul Comisiei pentru Dezvoltare Regională a Parlamentului European. El a fost raportorul Grupului Partidului Popular European pentru proiectul de aviz referitor la viitorul aeroporturilor şi al serviciilor aeriene regionale în Uniunea Europeană. În prezent, pe aeroportul din Arad aterizează doar curse ocazionale şi charter, iar pista are probleme cu balizajul datorită centurii Aradului în regim de autostradă care trece chiar pe la marginea aeroportului.
Riscă să îşi piardă licenţa
Europarlamentarul arădean Iosif Matula a declarat că aeroportul din Arad este un aeroport regional. În acest context, el va avea un viitor, dar acesta depinde, evident, de managementul care va fi adoptat. Deocamdată, aeroportul arădean are probleme. Cosmin Galu, vicepreşedinte al Mişcării Arădene, a arătat că de fapt aeroportul riscă să-şi piardă licenţa. Este nevoie de o investiţie pentru modernizare, mai ales că un operator aerian şi-a manifestat intenţia de a investi la Arad pentru a putea opera de pe acest aeroport. În urmă cu câţiva ani, a fost construit un terminal cargo în cadrul unui proiect european. Investiţia a fost de aproximativ trei milioane de euro, din care contribuţia autorităţilor locale a fost de 800.000 de euro.
Aeroporturile regionale în Parlamentul European
Europarlamentarul arădean Iosif Matula, vice-coordonator în cadrul Comisiei pentru Dezvoltare Regională a Parlamentului European, spune că „transportul aerian prezintă o importanţă considerabilă pentru dezvoltarea economică şi socială, competitivitatea şi bunăstarea regiunilor Europei. În acest context, sunt convins că îmbunătăţirea performanţelor sistemului aerian european va furniza beneficii economice substanţiale şi va spori flexibilitatea şi siguran