Vânzările de suplimente alimentare prin intermediul farmaciilor ar putea creşte în acest an cu minimum 10%, astfel că piaţa va trece în valoare de 175 mil. euro.
"Estimez că în 2011 piaţa de suplimente alimentare derulată prin canalul de farmacii va ajunge la 160 mil. euro, ceea ce poate reprezenta o creştere de aproximativ 20% faţă de anul trecut", a spus Cătălin Vicol, directorul general pe regiunea sud-est europeană în cadrul producătorului ceh de suplimente alimentare Walmark.
Vicol este şi preşedintele Patronatului Român al Industriei Suplimentelor Alimentare, care s-a înfiinţat în septembrie 2011, şi din care fac parte 17 firme, printre care Walmark, Labormed, Biofarm, Amway România Marketing.
Potrivit datelor citate de Walmark, compania a avut o cotă din piaţa suplimentelor alimentare de 17,3% în valoare în primele zece luni ale anului 2011, ceea ce îi asigură primul loc. În portofoliu are produse precum Arthrostop, GinkoPrim, Urinal, MemoPlus, Prostenal, Minimarţieni, Varixinal, Clarinol.
În valoarea de 160 mil. euro din 2011 nu sunt luate în calcul celelalte canale de distribuţie ale suplimentelor alimentare, cum sunt magazinele naturiste, supermarketurile, vânzările prin internet, MLM (metodă de business care foloseşte o reţea de întreprinzători autorizaţi independenţi pentru vânzarea de produse către clienţii finali - n. red.), care nu sunt monitorizate.
Vicol este de părere că piaţa creşte pe fondul lansării de nou branduri, al noilor campanii pentru brandurile existente şi pentru că segmentul suplimentelor alimentare este generator de cash pentru farmacii.
Potrivit unor estimări anterioare ale lui Vicol, producătorii de suplimente alimentare investesc anual în jur de 25-30 mil. euro net în promovare.
Suplimentele alimentare nu se eliberează pe bază de prescripţie, sunt plătite cash de către pacienţi şi de aceea sun