Reprezentanţii Procter & Gamble (P&G), cel mai mare distribuitor de bunuri de larg consum din lume, au anunţat că vor restructura 1.600 de angajaţi, incluzând persoanele care lucrează în departamentele de marketing, ca măsură de scădere a costurilor, informează Business Insider.
Robert McDonald, directorul executiv al companiei, a declarat analiştilor de pe Wall Street că va micşora bugetul de publicitate pentru că reţeaua de socializare Facebook şi motorul de căutare Google pot fi "mult mai eficiente" decât publicitatea tradiţională pentru care era alocată până acum cea mai mare parte a bugetului P&G.
Declaraţiile vin după ce McDonald a crescut doi ani la rând valoarea bugetului de publicitate al companiei cu 24%, în ciuda faptului că vânzările au crescut doar cu 6% în aceeaşi perioadă de timp. Veniturile companiei americane ajungeau la 22 de miliarde de dolari în trimestru patru din 2011, în creştere cu 4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
"Aşa cum am spus, rata de 9% - 11% alocată pentru publicitate, din procentul de vânzări, a reprezentat suma cheltuită. De fapt, eu cred că, în timp, vom vedea o creştere a costului rezonabil al publicităţii. Există foarte multe media diferite în prezent şi noi ne mutăm tot mai multe din afacerile noastre în mediul digital. Şi în acest spaţiu există foarte multe posibilităţi", a declarat McDonald.
"În spaţiul digital, gândindu-ne aici la Facebook, la Google şi la alţii, am aflat că investiţia în publicitate, dacă este construită corect (...) poate fi mult mai eficientă", a mai adăugat directorul general P&G.
McDonald a mai apreciat că deşi s-ar putea pune presiune pe domeniul publicitar, mai ales în Statele Unite ale Americii, având în vedere faptul că acesta este un an electoral, există factori care ar putea atenua acest lucru, cum ar fi abundenţa de tipuri de media disponibile pentru promova