„Adevărul“ este cea mai iubită publicaţie, fiind una dintre mărcile care a reuşit să creeze o legătură specială cu românii, potrivit studiului de piaţă „Emotional Branding“, realizat de 360insights.
Pe poziţiile următoare în topul ziarelor se află publicaţiile „Libertatea“ şi „Cancan“.
Clasamentul televiziunilor este condus de PRO TV, urmat de Antena 1 şi Realitatea TV, potrivit aceluiaşi studiu.
Dintre radiouri se remarcă postul Kiss FM, ce a obţinut un scor care l-a plasat printre cele mai apreciate surse media.
Online-ul este dominat de către Google şi Yahoo, fiind considerate de români drept companiile care au oferit identitate internetului.
Topul online-ului este continuat de Youtube, Facebook şi Ejobs. În timp ce Youtube se remarcă prin curiozitatea continuă pe care o ridică între utilizatorii sai, Facebook îşi atrage audienţa cu noutăţi dar şi prin faptul că inspiră prietenie şi apropiere.
„Emotional Branding“, topul mărcilor care au reuşit să creeze o legătură imbatabilă cu targetul lor, a fost realizat pe 17 categorii independente şi fiecare marcă îşi reprezintă categoria din care face parte.
Studiul a avut ca fundament teoretic setul celor 10 legi dezvoltate de Marc Gobe, asocierea mărcilor cu fiecare dintre ele fiind baza de calcul al Indexului Emotional Branding.
Notorietatea promptată a mărcilor a fost singurul filtru prin care respondenţii au trecut pentru a putea vorbi de anumite mărci, fără să fie nevoie să fie consumatori ai categoriei respective. În construirea indexului nu a fost luată în calcul notorietatea.