În domeniul asigurărilor există încă extrem de puţine reclamaţii şi sesizări efectuate de consumatori. O confirmă atât datele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), cât şi informaţiile organizaţiilor neguvernamentale.
Motivul este legat de reţinerile pe care le au consumatorii în a se adresa organelor în drept chiar şi atunci când se simt prejudiciaţi în relaţia cu o companie de asiguari. Traseul unei sesizări este următorul: consumatorul se poate adresa companiei de asigurare cu care a încheiat contractul, iar apoi, dacă nu este mulţumit de rezolvarea sesizării sale, către CSA. Dar, înainte de toate, ar fi nevoie ca la încheierea unui contract financiar consumatorul să citească atent şi să se informeze asupra clauzelor contractuale.
Invitaţi: Sorin Mierlea, preşedinte Asociaţia naţională pentru protecţia consumatorilor şi promovarea programelor şi strategiilor, Alexandru Ciuncan, secretar general Asociaţia pentru promovarea asigurărilor, Oleg Doronceanu, senior editor, Media XPRIMM.
Emisiunea ora de risc din 31 ianuarie 2012
În domeniul asigurărilor există încă extrem de puţine reclamaţii şi sesizări efectuate de consumatori. O confirmă atât datele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), cât şi informaţiile organizaţiilor neguvernamentale.
Motivul este legat de reţinerile pe care le au consumatorii în a se adresa organelor în drept chiar şi atunci când se simt prejudiciaţi în relaţia cu o companie de asiguari. Traseul unei sesizări este următorul: consumatorul se poate adresa companiei de asigurare cu care a încheiat contractul, iar apoi, dacă nu este mulţumit de rezolvarea sesizării sale, către CSA. Dar, înainte de toate, ar fi nevoie ca la încheierea unui contract financiar consumatorul să citească atent şi să se informeze asupra clauzelor contractuale.
Invitaţi: Sorin Mierlea, preşedinte Asociaţia n