- Social - nr. 942 / 1 Februarie, 2012 La prima sedinta din anul acesta a Consiliului Local Sighisoara, profitand de prezenta directorului Emil Fabian, de la Societatea Aquaserv, consilierul Toth Tivadar a ridicat problema, deloc de neglijat, al serviciului BCPI Sighisoara (Biroul de Cadastru si Publicitate Imobiliara). Are un sediul nou care deserveste Municipiul, cat si comunele arondate. Este nefiresc ca locuitorii orasului Sighisoara, pentru a-si reface contractele de distributie a apei potabile, dupa cum se cere, sa-si depuna la dosar, pe langa alte adeverinte, si extrasul de carte funciara adus la zi, si doar in Sighisoara sunt peste 6.800 de consumatori. La semnarea acestor contracte este nevoie de documente atestatoare, dar nu se stie cu cata truda si cu ce pret se obtin, ce cozi hidoase si interminabile se instituie in afara cladirii si pe scarile ce duc spre acest impropriu birou cadastral! Nu rareori cei care au nevoie de un extras de carte funciara stau insiruiti pe scari cu zilele, indobitociti unul in celalalt sub privirea indiferenta a manipulatorilor de stampile, amintindu-ne, nu cu placere, de statul cozilor la paine, de altadata, punandu-li-se, asa de forma, la dispozitie zecilor de suparati concetateni, doua bancute pe un hol claustrofob. Acelasi fenomen se intampla si pentru preschimbarea cartii de identitate, unde ti se cere extras de carte funciara, sau pentru alte interventii cadastrale, unde chiar expertii in masuratori cadastrale o patesc la fel. Si apoi, statul la coada cu saptamana a celor neinitiati a devenit un sport national, desi s-ar crede de neacceptat intr-o Europa in care ne credem integrati, mai degraba propagandistic decat altfel. Consilierul municipal a intrebat daca nu s-ar putea gasi o solutie ce vine in ajutorul cetatenilor, care zicem noi, le-ar facilita castigarea catorva zile din viata celor cu asemenea probleme. Din cate