O reclama pe stalpul din fata casei tale ti-a atras atentia. In drum spre munca, scoti smartphone-ul din buzunar si, cu o apasare rapida, fotografiezi patratul alb-negru codat pentru a afla mai multe informatii. Imediat, telefonul te trimite pe un site unde poti sa te informezi in amanunt despre continutul reclamei. Codurile QR reprezinta pentru unii o forma usoara si rapida de a accesa informatii in timp ce companiile incep sa profite din ce in ce mai mult de aceasta tehnologie pentru a atrage clienti.
Youtube abunda deja de reclame video ce au in prim plan codurile QR, un exemplu fiind o campanie realizata de lantul de retail Diesel in Spania. Compania a realizat coduri QR pentru mai multe produse, clientii care fotografiaza codul intrand pe o pagina speciala pe care pot da Like pe Facebook.
O alta idee le-a venit celor de la hipermarket-ul Tesco, companie ce a lipit coduri QR pe peretii unui metrou din Asia, calatorii putandu-se opri in fata fotografiilor si comandand online chiar de acolo, de pe smartphone-uri. Urmare a acestei campanii, numarul de clienti inregistrati ai companiei a crescut cu 76% in timp ce vanzarile online au explodat cu 130%.
Cu toate acestea, tehnologia codurilor QR este folosita inca rar, depinzand de multi factori precum rata de penetrare a smartphone-urilor, instalarea unui cititor de coduri QR pe telefon, plasarea convenabila a codurilor in oras/pe Internet sau tehnologia se loveste pur si simplu de faptul ca nu multe persoane cunosc utilitatea acestor coduri bidimensionale.
Studii realizate la finalul anului trecut in Marea Britanie si SUA subliniaza ca, desi codurile QR devin din ce in ce mai populare printre marketeri, majoritatea consumatorilor (64%) nu stiu la ce folosesc. Dintre cei 36% care cunosc utilitatea lor, doar 11% le-au si folosit.
52% dintre respondentii studiului citat