Cele mai cautate forme de reclama prin care companiile aleg sa se promoveze pe Internet, precum si sumele de bani incasate de aceste vehicule sunt cuprinse intr-un studiu ROADS, derulat de IAB Romania si PwC.
Bannerele, reclame integrate in textul paginii, formatele de tip pop-up sau continutul sponsorizat au fost tipurile de publicitate online care au generat cele mai mari incasari in prima jumatate a anului trecut.
Astfel, in primele 6 luni din 2011, suma totala generata de publicitatea online de tip embedded, reprezentata de bannere si reclame incorporate in structura paginii, a fost de 22,68 milioane de lei.
De asemenea, reclamele pop-up, imagini, texte sau video care apar pe ecran direct la accesarea paginii sau prin simpla miscare a mouse-ului au adus 6,37 milioane lei.
De asemenea, pe locul al treilea, ca valoare a incasarilor, se afla continutul sponsorizat, cu 4,88 milioane lei.
Suma totala a incasarilor din publicitatea online pentru semestrul I al lui 2011 a fost de 43,7 milioane lei, potrivit PwC Romania.
Din 2007 si pana in iunie 2011, interesul investitorilor in publicitatea online a crescut considerabil, astfel ca datele studiului ROADS arata o dublare a veniturilor obtinute din formatul embedded in primul semestru al anului 2011, respectiv 22,7 miloane lei, fata de 11,3 milioane lei, in aceeasi perioada a anului 2007. Locurile 2 si 3 in topul formatelor utilizate urmaresc linia ascendenta in aceeasi perioada de timp.
6 formate publicitare detin 92% din incasari
Din cele 13 formate urmarite de studiul ROADS, 92% din venituri au fost obtinute din utilizarea a 6 formate, respectiv embedded, interruptive, continut sponsorizat, cautari sponsorizate, direct e-mail marketing si marketing afiliat.
Conform studiului ROADS formatele cele mai frecvent folosite n