Operatorul feroviar CFR Marfă estimează, pentru anul 2013, un rezultat pozitiv, respectiv un profit brut de 23 de milioane de lei, iar pentru anul 2014, compania estimează un profit brut de 35 de milioane de lei, potrivit unei informări a CFR Marfă, remisă redacţiei.
Totodată, cheltuielile totale din proiectul de Buget, Venituri şi Cheltuieli pe anul 2012 sunt cu 3% mai mici decât cele realizate preliminat pe anul 2011, mai precizează reprezentanţii operatorului feroviar.
Operatorul a încheiat anul trecut cu datorii de 1,25 miliarde de lei, cu 200 milioane de lei mai puţin faţă de anul precedent, şi estimează pentru acest an o creştere de 4%, la 1,3 miliarde de lei. Ultimul an când CFR Marfă a înregistrat profit a fost în 2007, cu un câştig de 6,12 milioane de lei, în scădere cu 85,7% faţă de anul precedent, potrivit datelor Ministerului Finanţelor, citate de Mediafax. Operatorul de transport feroviar a înregistrat pierderi de 169,44 milioane de lei în 2008, de 341,95 milioane de lei în 2009 şi de 535,26 milioane de lei în 2010. Guvernul şi FMI au convenit ca CFR Marfă să fie scoasă de pe lista companiilor cu management privat şi vândută unui investitor strategic, într-un proces care să fie încheiat până la sfârşitul lunii octombrie şi în care să poată fi implicate BERD şi IFC, divizia de investiţii a Băncii Mondiale. BERD şi IFC au fost cooptate de Guvern şi la privatizarea Băncii Comerciale Române, în 2004, când cele două instituţii au plătit 222 milioane dolari pentru 25% plus două acţiuni la BCR. Doi ani mai târziu, Erste Bank a preluat controlul BCR prin cumpărarea unui pachet de 61,8825% din acţiuni, contra sumei de 3,75 miliarde de euro, dintre care 2,2 miliarde euro au revenit statului, iar restul de 1,5 miliarde euro au fost împărţiţi între BERD şi IFC.
În scrisoarea de intenţie semnată de Guvern şi FMI în luna septembrie 2011, anterior