În textul meu de săptămîna trecută, „Ziceri de ici, de colo“, printre vorbele de duh spuse de diverşi domni pe micul ecran, am citat şi una a lui Bogdan Naumovici, din emisiunea Generaţia cu cheia de gît: „Dacă n-ar fi fost un proiect bun, m-aş fi ocupat eu atîta timp de el să-l promovez?“. Este vorba, desigur, de campania publicitară pentru Roşia Montană Gold Corporation, de care se ocupă Naumovici. Iar eu comentam, săptămîna trecută: „Într-adevăr, proiectul a fost foarte bun pentru publicitarul nostru, pentru că la sfîrşitul contractului pe trei ani cu RMGC, el va fi încasat frumuşica sumă de 1,35 de milioane de euro. Prin urmare, Naumovici va fi foarte fericit să se ocupe de o asemenea vacă bună de muls cît mai mult timp, dacă se poate“.
Problema este că citatul respectiv l-am reprodus din memorie şi se pare că de astă dată memoria mi-a jucat feste. Mi-a semnalat acest lucru chiar Bogdan Naumovici, care-mi scrie că citatul corect din ce a spus el la emisiunea Sandei Nicola este: „Dacă nu am fi avut studii care să ne arate că această campanie are efectul scontat, credeţi că am fi insistat pe aceeaşi direcţie trei ani?“. Şi-mi atrage atenţia că altele ar trebui să fie concluziile mele pe marginea acestui citat.
DE ACELASI AUTOR Premiile acestei rubrici pentru 2012 Actorul şi televiziunea Cine pleacă, cine rămîne Ordonanţa pe furişDacă este aşa, îmi cer scuze faţă de Bogdan Naumovici pentru imprecizia citării. E adevărat, citatul spune cu totul altceva, dar comentariul meu pe marginea lui rămîne în picioare. Contractul dintre Bogdan Naumovici şi RMGC este pe trei ani. Orice publicitar insistă pe aceeaşi direcţie cît ţine contractul, nu? Cu atît mai mult cu cît nu are nici un interes să-l denunţe, din moment ce-i aduce şi atît de mulţi bani. Nu-l văd pe nici unul zicîndu-i clientului „îmi pare rău, nu vă mai pot lua banii, pentru că am nişte studii car