Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi a trimis, joi, spărgătorul de gheaţă Perseus către Tulcea, pentru a dizloca gheaţa groasă formată pe Dunăre.
Potrivit directorului AFDJ Galaţi, Florin Uzumtoma, nava Perseus a patrulat pe Dunăre, mai ales în zona denumită 'Cotul Pisicii' unde, în general, se formează pod de gheaţă. Nava a patrulat şi de-a lungul Falezei Dunării de la Galaţi, până în dreptul Portului Mineralier din aceleaşi motive - pentru ca sloiurile de gheaţă să nu se unească între ele, blocând şenalul navigabil.
"Perseus este trimis pe Dunăre, la Tulcea, la mila 34-47, adică în dreptul municipiului. Tot acolo AFDJ mai acţionează cu două nave, Gheorghieni şi Târgu Ocna şi cu nava Mamaia, trimisă să recupereze geamandurile luate de sloiurile de gheaţă", a declarat Florin Uzumtoma.
Tot din cauza sloiurilor mari pe Dunăre, circulaţia bacurilor de pe malul Galaţiului pe cel al Tulcei este neregulat. Dacă până miercuri bacurile circulau din oră în oră (faţă de frecvenţa de 30 de minute, în mod normal), joi ele au circulat neregulat, funcţie de cât de acoperit cu gheaţă este şenalul navigabil.
De asemenea, pe Dunăre a apărut fenomenul de ,,fierbere'. Din cauza frigului de afară, nori de aburi ies din fluviu, lăsând impresia că apa clocoteşte. Specialiştii din cadrul Căpităniei Galaţi au spus că fenomenul de 'fierbere' se produce din cauză că apa fluviului este foarte scăzută, gerul a venit brusc şi este foarte frig la suprafaţa apei.
Joi, la Galaţi, s-au înregistrat minus 17 grade iar apa Dunării doar minus 0,5 grade, aşa că a început să ,,fiarbă'. Fenomenul de ,,fierbere' a Dunării nu afectează circulaţia la fel cum se întâmplă cu negura sau ceaţa, aburul de fierbere risipindu-se în contact cu aerul rece.
Totodată, Dunărea a îngheţat la mal şi în jurul pontoanelor, prinzând într-o capc