Salonul Auto de la Geneva ne va prezenta, la începutul lunii martie, prima maşină Ford construită la uzina de la Craiova: B-MAX. Automobilul va costa aproximativ 14.000 de euro, iar 50-60% din valoarea ei este dată de componente fabricate exclusiv în România.
Uzina de la Craiova va produce începând cu luna aprilie noul Ford B-Max, despre care se spune că va fi cea mai frumoasă maşină construită până acum în România. Noul B-MAX promite să impună noi standarde prin design-ul său unic şi cele mai bune dotări tehnologice din clasa sa. Revenirea acestuia la Geneva, în versiunea finală de serie, are loc la numai un an de la dezvăluirea conceptului în cadrul aceluiaşi Salon. "B-MAX combină un design incitant şi inovator cu dotări care înainte, puteau fi găsite numai în clasele superioare de masini", a afirmat Stephen Odell, vicepreşedintele Ford.
Bordul se face la Balş, cablajele la Caracal
În proporţie de 60%, maşina va fi alcătuită din componente fabricate la diferite uzine de la noi din ţară. De exemplu, scaunele se fac la o uzină de lângă Craiova, bordul se realizează la Balş, iar cablajele la o fabrică din Caracal. În ceea ce priveşte motoarele, situaţia e puţin schimbată. O singură motorizare a acestui model va fi construită la uzina din Craiova - unitatea 1.0 EcoBoost care va fi oferită în trei niveluri de putere: 100, 120 şi 125 CP. Pe lângă motorizarea EcoBoost, B-MAX va fi disponibil şi în compania diesel-urilor Duratorq TDCi.
Pe piaţă din luna iunie
Alături de dispunerea flexibilă a scaunelor şi spaţiul de depozitare cel mai încăpător din clasa sa, B-MAX va beneficia şi de o execuţie superioară şi materiale de înaltă calitate care sunt întâlnite rareori la o maşină din clasa compactă, la un preţ convenabil. Cel mai probabil, B-MAX va avea un preţ de pornire de 14.000 de euro, iar producţia la î