La solicitarea Ministerului Muncii, până pe data de 31 ianuarie, toţi primarii au avut obligaţia să transmită Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, situaţia beneficiarilor de ajutoare sociale-venit minim garantat, alocaţia de susţinere a familiei şi indemnizaţia de creştere a copilului.
Potrivit legii, beneficiarii venitului minim garantat, ai concediului şi indemnizaţiei lunare pentru creşterea copiilor şi ai alocaţiei pentru susţinerea familiei, sunt obligaţi să-şi plătească impozitele locale, respective impozitul pe imobile, terenuri și autoturisme sau autovehicule. La solicitarea Ministerului Muncii, până pe data de 31 ianuarie, toţi primarii au avut obligaţia să transmită Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, situaţia acestor beneficiari. Potrivit Danielei Cerneşteanu, directorul executiv al Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS) Satu Mare, începând cu data de 1 februarie, în judeţul nostru au fost suspendaţi de la plată peste 2.000 de beneficiari ai uneia dintre ajutoarele acordate stat. Este vorba despre 1.046 dintre cei aproximativ 6.000 de beneficiari ai alocaţiei de susţinere a familiei, 511 beneficiari ai ajutorului social, din totalul de 3.500, precum şi 466 de beneficiari ai indemnizaţiei pentru creşterea şi îngrijirea copilului, din totalul de 3.300 existenţi în judeţul Satu Mare. Aceştia vor fi repuşi în drepturi, în momentul în care vor face dovada plăţii taxelor. Astfel, dacă cetăţenii îşi achită obligaţiile locale într-o perioadă de cinci luni de zile, reintră în plată şi vor primi şi drepturile din urmă. În situaţia în care nu plătesc restanţele în această perioadă de timp, dreptul încetează, iar beneficiarul trebuie să reia întreaga procedură, pentru a reintra în drepturi.