Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii a efectuat în 2011 un număr de 12.226 de acţiuni de control pe piaţa de comunicaţii şi servicii poştale, în urma cărora a transmis 596 de notificări şi 325 de avertismente şi a aplicat 33 de amenzi în sumă 158.000 de lei.
"Activitatea de monitorizare, supraveghere şi control desfăşurată de ANCOM are ca scop asigurarea aplicării şi respectării prevederilor legislaţiei şi reglementărilor impuse de Autoritate pentru promovarea concurenţei şi protejarea drepturilor şi intereselor utilizatorilor. ANCOM urmăreşte, în primul rând, intrarea în legalitate a furnizorilor şi nu sancţionarea acestora", a declarat preşedintele ANCOM, Cătălin Marinescu, citat de Mediafax.
În urma raportărilor interne ale direcţiilor regionale ale ANCOM, o treime din numărul total de acţiuni de control (3.674) au vizat furnizorii de comunicaţii, 1.320 de controale au fost efectuate la furnizorii de internet, 188 la furnizorii de telefonie şi 2.166 la furnizorii de servicii de retransmisie a programelor audiovizuale.
În urma controalelor efectuate la furnizorii de comunicaţii, ANCOM a transmis 491 de notificări şi 38 de avertismente, aplicând 5 amenzi în sumă de 20.000 lei.
"Cele mai frecvente nereguli constatate de inspectorii ANCOM au fost cele referitoare la nerespectarea obligaţiei de a introduce în contractele încheiate cu utilizatorii finali a clauzelor minime prevăzute de lege, precum şi nerespectarea anumitor condiţii tehnice şi de compatibilitate electromagnetică impuse reţelelor de comunicaţii electronice prin regimul de autorizare generală", se spune în comunicat.
Cele mai multe controale, 4.809, reprezentând aproximativ 40% din numărul total, au fost efectuate la titularii de licenţe de utilizare a frecvenţelor radioelectrice, 3.270 la furnizorii servicii de radiocomunicaţii şi 1.5