Responsabilii retelei de socializare Facebook si-au depus dosarul preliminar pe lângă autoritatea bursieră americană, fără a da însă detalii nici despre amploarea operatiunii, nici pe ce piată bursieră ar urma să fie cotată actiunea FB. Orice ar fi însă, e "greu să nu dai like unei astfel de intrări pe bursă", afirmă analistii. Cum ar putea Facebook să bată toate recordurile pe bursă?
Cotarea actiunii Facebook la bursă, probabil începând cu luna mai si sub sigla "FB", ar permite firmei create acum opt ani de Mark Zuckerberg într-o cameră de cămin la Harvard să vadă "cât cântăreste" ea cu adevărat. Prezentându-si dosarul la autoritătile bursiere, Facebook a spus că vrea doar să recolteze cel putin cinci miliarde de dolari. Acest lucru ar fi deja evenimentul bursier al anului în Statele Unite si cea mai mare ridicare de fonduri din istoria Internetului. Să nu uităm că în 2004 când a intrat Google pe Bursă, motorul de căutare nu si-a mărit capitalul "decât" cu două miliarde de dolari.
Cu Facebook, ordinul de mărime se schimbă-zvonurile lansate de specialisti valorizează firma lui Zuckerberg între 75 si o sută de miliarde de dolari-echivalentul lui McDonald's, plus de două ori si jumătate General Motors. Si asta pentru o societate cu doar trei mii de angajati, cu profituri minime si o cifră de afaceri încă modestă. Nu-i mai putin adevărat că în doi ani, Facebook si-a crescut veniturile de patru ori. Anul trecut, Facebook a înregistrat profituri publicitare de aproape patru miliarde de dolari. Reteaua de socializare are numeroase atuuri care să justifice colosala sa valorizare, iar Zuckerberg a demonstrat că este un vizionar al Internetului. Mai rămane acum de văzut dacă este si un om de afaceri.
O sută de miliarde de dolari este si pretul riscului-înaintea lui Facebook au existat Netscape, Altavista si MySpace, care si-au deziluzionat investitorii