Lider incontestabil al vânzărilor de mașini noi din Europa în 2011, dar și pe primul loc în rândul preferințelor românilor de mașini second hand în mediul online este Volkswagen Golf.
Volkswagen Golf continuă să fie cel mai bine vândut automobil din Europa, în ciuda unei scăderi a vânzărilor de 1,6% în 2011 comparativ cu 2010.
Volkswagen Polo și-a păstrat locul al doilea, în timp ce Ford Fiesta s-a poziționat pe locul al treilea, conform celui mai recent studiu realizat de JATO Dynamics, leader-ul mondial de informaţii din domeniul auto.
Ford Focus şi VW Passat au înregistrat de asemenea creșteri ale vânzărilor în 2011 în Europa, cu 7,0% respectiv 46,5%.
Volkswagen Passat a înregistrat o creștere a vânzărilor de 46,5% comparativ cu anul precedent, ca urmare a lansării noii versiuni în cursul anului 2011.
Pe parcursul anilor s-a observat statistic ca Volkswagen Golf este modelul cel mai ofertat inclusiv pe piața auto second hand în mediul online din România, cu un număr de peste 45.000 anunțuri postate pe Auto.ro în ultimul an.
Media prețurilor cerute pentru un Volkswagen Golf second hand a înregistrat în ultimul an o creștere de 5% comparativ cu 2010, potrivit datelor furnizate de AutoIndex.
Marca autohtonă se menține lider la capitolul înmatriculări, tranzacționarea acesteia făcându-se cu precădere în mediul offline.
Piaţa europeană de maşini noi a cunoscut în 2011 o uşoară scădere faţă de 2010. În ciuda acestui fapt, brandurile premium nu au fost afectate de situaţia economică.
Volkswagen este marca numărul unu pentru al treilea an consecutiv, cotată drept cea mai bine vândută marcă din Europa, majorându-și cota de piață cu 9.1% și confirmând încă o dată faptul că modelele sale sunt foarte apreciate de către consumatori.