Comerţul cu amănuntul - cel mai important indicator al consumului populaţiei - a adus semnale încurajatoare, înregistrând în ultimul trimestru de anul trecut cea mai rapidă creştere de la începutul crizei economice.
Luna decembrie a adus un plus al cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul de aproape 4% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010, pe serie ajustată. Decembrie este considerată cea mai bună din an din punctul de vedere al vânzărilor, românii cheltuind mai mult cu ocazia sărbătorilor de iarnă.
Decembrie a fost a treia lună consecutivă de creştere, după ce atât în octombrie, cât şi în noiembrie s-a înregistrat un avans de circa 2%, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică.
Vlad Muscalu, economist la ING Bank, consideră că în ultimul trimestru din 2011 creşterea comerţului a fost de 1,7%, pe date ajustate sezonier - cea mai rapidă creştere de la începutul crizei.
Comerţul cu amănuntul - cel mai important indicator al consumului populaţiei - a adus semnale încurajatoare, înregistrând în ultimul trimestru de anul trecut cea mai rapidă creştere de la începutul crizei economice.
Luna decembrie a adus un plus al cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul de aproape 4% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010, pe serie ajustată. Decembrie este considerată cea mai bună din an din punctul de vedere al vânzărilor, românii cheltuind mai mult cu ocazia sărbătorilor de iarnă.
Decembrie a fost a treia lună consecutivă de creştere, după ce atât în octombrie, cât şi în noiembrie s-a înregistrat un avans de circa 2%, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică.
Vlad Muscalu, economist la ING Bank, consideră că în ultimul trimestru din 2011 creşterea comerţului a fost de 1,7%, pe date ajustate sezonier - cea mai rapidă creştere de la începutul crizei.