Prezentarea operei Werther de Jules Massenet, în variantă de concert la Sala radio cu Orchestra Naţională Radio dirijată de Tiberiu Soare, din distribuţie făcând parte celebra mezzosoprană Ruxandra Donose, în rolul Charlotte, se anunţa a fi un eveniment.
Din păcate, mai multe motive culminând cu cele meteorologice, au făcut ca afluenţa publicului să nu fie pe măsura ofertei artistice, ceea ce nu a împiedicat spectatorii prezenţi să-şi manifeste entuziasmul minunte în şir la finalul reprezentaţiei. Întreruptă un singur an, în 2010, tradiţia prezentării în concert a unei opere la Sala Radio în luna ianuarie continuă şi în acest 2012 cu o capodoperă romantică, de mult timp absentă de pe afişele bucureştene.
Am avut plăcerea de a-l revedea pe tânărul dirijor Tiberiu Soare conducând cu fermitate şi profundă cunoaştere a partiturii Orchestra Naţională Radio, la rândul ei dinamică şi atentă, nuanţând cu eleganţă şi forţă un discurs complex şi, mai ales, intens romantic. Având ocazia de a se afla inclusiv la pupitrul mai multor orchestre din străinătate, inclusiv London Philharmonic, într-un concert recent alături de Angela Gheorghiu, Tiberiu Soare are o evoluţie spectaculoasă, ignorată deocamdată - să spunem, paradoxal - de Filarmonica "George Enescu", la pupitrul căreia nu a apărut până acum pe scena Ateneului Român. Acest dificil Werther în concert ar trebui să fie un nou argument în direcţia aprecierii sale.
Deşi personajul Werther este cel care dă titlul operei, este cel care beneficiază de cea mai cunoscută arie "Pourquoi me reveiller" şi cel a cărui dificilă partitură de tenor face greu abordabilă lucrarea, cea care domină scriitura operei o bună parte din timp este personalitatea Charlottei. Considerată capodopera lui Massenet, Werther a fost compusă pe un libret inspirat de romanul epistolar "Suferinţele tânărului Werther" de Goethe, modificările