Atât reprezentanţii Sindicatului Taximetriştilor, cât şi Asociaţia Taximetriştilor Independenţi din Braşov susţin că firmele mari din domeniu reprezintă o concurenţă neloială în ceea ce priveşte profitul obţinut.
Reprezentanţii Sindicatului Taximetriştilor, dar şi ai Asociaţiei Taximetriştilor Independenţi din Braşov şi-au prezentat, ieri, în Comisiei de dialog social, de la Prefectura Braşov, problemele cu care se confruntă. „Diferenţa dintre numărul de angajaţi şi cel al autorizaţiilor reprezintă o problemă. A doua problemă ar fi faptul că prin legea taximetriei, legiuitorul a hotărât fixarea unei cote de patru taximetre la mia de locuitori, în ideea că atunci vor fi locuri de muncă transparente şi se vor plăti taxe şi impozite. Ca să se plătească taxe şi impozite, s-a revenit la regularizarea tarifelor. Fundamentarea tarifelor se fac în urma unui ordin al Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC), care cere explicarea cheltuielilor”, a declarat Valentin Oancea, vicepreşedinte la Sindicatul Taximetriştilor din Braşov. Lista problemelor continuă. „La Casablanca, spre exemplu, sunt opt locuri pentru taximetrişti. Eu nu am niciodată loc şi trebuie să stau pe lângă”, se plânge unul din reprezentanţii Asociaţiei Taximetriştilor Independenţi din Braşov.
În ceea ce priveşte locurile de staţionare, reprezentantul municipalităţii, viceprimarul Miklos Ganz, le-a reproşat faptul că aceste lucruri se întâmplă şi din cauză că mulţi dintre ei folosesc aceste locuri pentru garare.
Gantz: Mai mult de 70% îmi spun că sunt mulţumiţi
Mai mult, reprezentanţii taximetriştilor au reclamat faptul că sunt nevoiţi să folosească acelaşi tarif ca şi marile companii de taxi, pentru că se folosesc de dispeceratele lor, astfel că profitul obţinut este zero, banii încasaţi folosindu-i pe combustibil şi î