Alexandru Popescu lucrează la The Moving Picture Company Londra (MPC), una dintre cele mai mari companii de visual effects din lume, ca lead digital matte painter şi environment artist. Este un job foarte interesant, deoarece îmbină, la fiecare pas, partea artistică cu cea tehnică. Ultimele proiecte la care a lucrat sînt producţii cinematografice importante precum John Carter of Mars şi Piraţii din Caraibe. Firma la care lucrezi face efecte vizuale pentru producţii Disney? În general companiile de visual effects nu lucrează pentru un anume studio de film, ci pur şi simplu pe proiect. Pentru un scenariu dat, fiecare companie contactată face o ofertă studioului, constînd într-un mod de abordare a proiectului şi un preţ. Studioul alege apoi companiile de postproducţie care au cîştigat proiectul şi lucrurile merg mai departe. Deci Disney este unul dintre clienţii MPC, însă nu singurul. Cîţi oameni lucrează? Eu fac parte din divizia de film a MPC, unde în momentul de faţă lucrează în jur de 1.000 de oameni, la mai multe proiecte simultan. În general, echipa pe un proiect cuprinde între 100 şi 300 de oameni. Această companie încearcă o abordare globală, plecînd de la studioul iniţial din Londra, dar înfiinţînd studiouri în Vancouver, Los Angeles, New York şi chiar Bangalore, India. Cum ai ajuns să lucrezi la ei? Mai sînt şi alţi români? Lucrez aici de puţin mai mult de un an. Am venit cu un coleg român şi bun prieten, Traian Constantinescu, însă sîntem, probabil, singurii români din divizia de film din Londra. Cel puţin, noi nu am dat de alţii. Am trimis aplicaţia pentru job, conţinînd un demoreel cu o selecţie de proiecte la care lucrasem, un CV şi o scrisoare de intenţie, mi-au făcut o ofertă şi am acceptat jobul. Este o industrie unde portofoliul contează. Atîta timp cît dai dovadă de talent şi de seriozitate, vei găsi o slujbă, cel puţin în Londra industria de vi