Tranzactia dintre Metlife si Aviva anunta o noua consolidare pe piata romaneasca de asigurari de viata, atat la nivelul jucatorilor mari cat si al cotei de piata. Citeste un interviu exclusiv cu reprezentantul cel mai avizat al asiguratorului american Metlife in Romania, Theodor Alexandrescu - CEO Alico Asigurari.
WS.ro: Ati declarat in 2011 ca Alico tinteste primul loc din piata de asigurari de viata intr-un interval de cinci ani, inclusiv prin achizitii. Astfel, o intrebare logica ar fi ce aduce nou achizitia operatiunilor Aviva in Romania pentru Alico, din punct de vedere al retelei de distributie, produse si pozitie pe piata?
Theodor Alexandrescu: Evident ca principalul scop al acestei tranzactii este cresterea. Asa cum declaram anterior, Romania reprezinta o tara strategica pe harta de investitii a Metlife, iar aceasta tranzactie este in linie cu strategia grupului, de crestere substantiala pe plan international.
Achizitia anuntata va completa capacitatea pe care o are Alico Romania cu o retea de distributie vasta si diversificata, va extinde paleta de produse si va consolida si mai mult pozitia companiei pe piata asigurarilor de viata si a pensiilor administrate privat.
WS.ro: Este o achizitie tactica sau strategica?
Theodor Alexandrescu: Este o achizitie strategica pentru ca ne ajuta sa ne atingem obiectivul strategic, acela de a deveni lideri pe piata asigurarilor de viata din Romania.
Totodata, reprezinta o achizitie tactica pentru ca modelul de afaceri, reteaua si portofoliul Aviva se pliaza perfect pe planurile noastre imediate.
WS.ro: Aviva a dorit sa-si restranga prezenta in Romania pe motiv ca nu are o pozitie dominanta si inregistrat constant pierderi. Va asteptati la un salt major in piata pentru Alico dupa integrarea operatiunilor Aviva din Romania?
Theodor Alexandrescu: In primul rand, Aviva a do