* miercuri seară, un bac plutitor a avut nevoie de trei împingătoare, faţă de unul, cât se foloseşte în mod normal pentru a putea ajunge pe malul Insulei Mari * ieri, bacul a trecut spre Insulă doar de două ori, o dată pentru a transporta o echipă de muncitori, iar a doua pentru a duce o persoană decedată
Pe la trecerea Stânca, bacul a făcut, ieri, doar două curse. Dimineaţă a dus o echipă de muncitori spre malul de vizavi, iar după-amiază a trecut pentru a transporta un decedat ce trebuia înmormântat în localitatea de origine, din Insula Mare. Este vorba despre curse expres, adică vaporul împingător a plecat fără podul plutitor. S-a luat această măsură deoarece, ieri, Dunărea era acoperită în proporţie de 90% de sloiuri de gheaţă, a căror grosime atingea până la 30 centimetri. Că folosirea podului plutitor în asemenea condiţii este riscantă s-a dovedit în seara zilei de miercuri, 1 februarie. Atunci, în jurul orei 16.30, un bac format din două împingătoare şi un pod plutitor a plecat spre malul Insulei Mari, unde aşteptau două ambulanţe care transportau pacienţi spre Spitalul Judeţean. Chiar dacă aveau motoarele turate la maximum, cele două împingătoare nu au putut termina cursa, deoarece podul plutitor a fost prins de un sloi uriaş, care a început să-l ducă în aval. A fost nevoie să plece în ajutor un al treilea vas împingător, care li s-a alăturat celor două, pentru a se putea face faţă forţei colosale a sloiurilor. După mai bine de o oră, bacul a reuşit să ajungă pe malul celălalt, unde a preluat pacienţii ce trebuiau aduşi la spital. Traversarea dinspre Insulă spre municipiu a fost mai uşoară, deoarece bacul naviga în aval.
Ieri, nici bacul de la Smârdan nu a trecut cu frecvenţa normală. S-au făcut traversări, dar la intervale orare mari şi doar până la ora 17.00. * miercuri seară, un bac plutitor a avut nevoie de trei împingătoare, faţă de