Transportatorii rutieri critică aprobarea, de către Guvern, a contractelor de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015
Augustin Hagiu (FORT): Statul se pregăteşte să mai "sifoneze" alte câteva zeci de milioane de euro pentru a plimba garnituri goale de călători pe calea ferată
Transportatorii rutieri critică aspru aprobarea contractelor de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015, acuzând Executivul de discriminare a transportului feroviar faţă de cel rutier şi de distrugere completă a CFR Călători prin subvenţiile acordate celor patru mari companii private, înfiinţate după liberalizarea SN CFR.
"Statul se pregăteşte să mai «sifoneze» alte câteva zeci de milioane de euro pentru a plimba garnituri goale de călători pe calea ferată. În şedinţa de dialog social de astăzi Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) a subliniat acest aspect", a declarat ieri într-un comunicat Augustin Hagiu, preşedintele FORT.
În sprijinul afirmaţiilor sale, Hagiu a argumentat că, prin aprobarea contractelor de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015, se încalcă regulamentul european privind serviciile publice.
"Aceste subvenţii pentru serviciile de transport acordate firmelor private sunt nejustificate, odată ce ele ar fi putut fi susţinute prin acte comerciale. Prin adoptarea acestui act normativ se continuă discriminarea între cele două moduri terestre de transport, şi anume transportul feroviar de călători efectuat de operatori privaţi şi transportul rutier de călători. În plus, adoptarea acestui proiect duce inevitabil la distrugerea completă a CFR Călători SA", a declarat, pentru Curierul Naţional, Augustin Hagiu.
De altfel, după cum a precizat domnia sa, "Comisia de Dialog Social a avizat negativ acest proiect de act norm