Contemporary Literature Press, sub auspiciile Universităţii din Bucureşti, în colaborare cu British Council şi Institutul Cultural Român anunţă publicarea volumului The AfterMode.Present Day English Fiction, de Lidia Vianu. Literatura a început cu o Poveste şi un oftat. Atunci când ea a devenit joc, s-a născut critica literară. Când Vorba a luat locul Poveştii, s-a născut Joyce. Acest AfterMode al scrisului din ziua de azi este colacul de care au izbutit scriitorii să se agaţe după Potopul numit Joyce.
Cartea Lidiei Vianu se adresează tuturor celor ce vor să înţeleagă literatura contemporană. Autoarea urmăreşte soarta Poveştii în romanul englez de azi. Jocul cu naraţiunea, cu uneltele ei tradiţionale, are atâtea chipuri câţi scriitori există. Volumul de faţă alege pentru analiză următorii romancieri în ordine alfabetică: Peter Ackroyd, Martin Amis, Julian Barnes, Malcolm Bradbury, A.S. Byatt, Angela Carter, Tracy Chevalier, Jonathan Coe, Helen Fielding, Laura Hird, Kazuo Ishiguro, Hanif Kureishi, Doris Lessing, David Lodge, Ian McEwan, Timothy Mo, Salman Rushdie, Graham Swift, Rose Tremain şi Jeanette Winterson.
Aceştia sunt cu toţii ucenicii-vrăjitori ai lui James Joyce. Contemporary Literature Press s-a ocupat pe larg de Finnegans Wake în trei Lexicoane - german, român şi scandinav (seria continuă).
The AfterMode urmăreşte un singur lucru, de fapt: să analizeze povestirea cu unelte uşor de mânuit. Autoarea ocoleşte cu bună ştiinţă limbajul critic al anului 2012. Joyce, Eliot şi Ezra Pound erau îndreptăţiţi să cultive jocul cu vorbe, aşa cum sunt îndreptăţiţi să jongleze cu povestirea scriitorii de azi. Materia primă a scriitorului sunt Povestea şi Cuvântul. Regula după care merge volumul de faţă este aceea că un critic literar, pe de altă parte, are o obligaţie faţă de limbaj. Obiectul muncii lui este în final să explice celor care îl citesc Joc