Aţi mers vreodată în vacanţă şi v-aţi întrebat de ce băutura răcoritoare \"de tip cola\" pe care aţi comandat-o la bar are un gust atât de diferit faţă de produsul ce poate fi achiziţionat din supermarketul de acasă? Acelaşi lucru l-a făcut şi un grup de europarlamentari, care au făcut cercetări şi au descoperit că gustul anumitor produse consacrate diferă în practică, de exemplu, în Franţa şi România, a scris cotidianul american Wall Street Journal (WSJ) în ediţia de ieri. Sursa: Reuters
Brandurile globale de mâncăruri şi băuturi impun anumite standarde de gust şi calitate, pe care cumpărătorii le aşteaptă atunci când cumpără aceste produse brand. Iar Uniunea Europeană, cu cele 27 de state ale sale, este, cel puţin în teorie, o singură piaţă, notează WSJ. Europarlamentarele Olga Sehnalova şi Elena Antonescu au organizat miercuri un eveniment pentru a arăta diferenţele prezente pe piaţă.
"Este acceptabil ca produse protejate de trademark-uri şi comercializate sub trademark să aibă ingrediente diferite în ţări diferite, ceea ce presupune, evident, şi o diferenţă de calitate?", a întrebat recent eurodeputatul ceh Sehnalova. Comisia Europeană a replicat că, atât timp cât produsul este sigur, este în regulă ca el să se adreseze diferitelor gusturi de pe Bătrânul Continent. Însă, conform WSJ, o cercetare ştiinţifică a dovedit că lucrurile nu sunt chiar atât de simple.
"Numeroase sesizări şi reclamaţii primite din partea cetăţenilor europeni mi-au atras atenţia asupra acestei probleme: se întâmplă frecvent ca un suc sau un şampon cumpărat la Târgovişte sau la Praga să nu aibă aceeaşi calitate precum acelaşi produs cumpărat la München sau la Lyon. Chiar dacă eticheta sau denumirea sunt identice, calitatea diferă, în defavoarea statelor noi membre UE. Din păcate, în acest moment nu există reguli europene care să pedepsească acest comportament