Guvernul israelian a aprobat astăzi un proiect de construire a unei căi ferate care să lege Mediterana de Marea Roşie şi care să ofere o alternativă la Canalul Suez pentru traficul dintre Europa şi Asia, relatează France Presse. Sursa: NASA
Premierul israelian Benjamin Netanyahu a precizat că o astfel de linie de cale ferată de 350 de km care ar traversa Deşertul Negev va face ca staţiunea balneară Eilat, situată la Marea Roşie, să se afle la doar două ore de mers cu trenul de la Tel-Aviv. "Linia Tel-Aviv-Eilat parcursă în două ore va schimba faţa ţării. Este o decizie strategică ce va oferi Israelului oportunităţi esenţiale", a afirmat Netanyahu.
Conform paginii sale de internet, Ministerul israelian al Transporturilor a prezentat diverse opţiuni pentru punerea în aplicare a acestui proiect, însă este în favoarea apelării la companii chineze de construcţie.
"Capacitatea profesională a societăţilor chineze în construcţia de căi ferate şi de reţele de transport este una din cele mai bune din lume", conform unei declaraţii a ministrulului transporturilor, Israel Katz, publicată pe site. Katz s-a întâlnit de altfel în septembrie cu omologul său chinez, iar cei doi au convenit să prezinte un proiect comun pentru linia spre Eilat, mai scrie AFP, preluată de Agerpres.
Potrivit unor responsabili israelieni, această linie de cale ferată ar putea fi folosită pentru exporturile de gaz israelian spre India şi poate chiar spre China.
Importante zăcăminte de gaz, la Tamar şi Leviathan, au fost descoperite în 2010 în estul Mării Mediterane, la 130 de km în largul portului Haifa (nordul Israelului) şi la o adâncime de 1.634 de metri.
Este vorba de cele mai importante resurse submarine de hidrocarburi descoperite în lume în ultimii zece ani, care ar putea aduce venituri estimate la zeci de miliarde de dolari şi care i