Ray William Johnson, comicul cu cele mai vizualizate sketch-uri din lume, nu a realizat niciodata vreun spectacol TV si nici n-a aparut pe scena, dar asta nu l-a impiedicat sa devina milionar.
Ray a postat initial, mai mult in joaca, o serie de continuturi video amuzante pe YouTube, care s-au demonstrat insa extrem de apreciate de internauti, inregistrand sute de mii de vizualizari si transformandu-l in scurt timp intr-o vedeta, relateaza La Repubblica.
Google ii plateste mii de dolari pentru multimea vizitatorilor online pe care ii atrage si sumele provenite din merchandising ii rotunjesc deopotriva portofelul.
Triumful lui Ray pe Internet sfideaza mijloacele publicitare traditionale asociate mediatizarii vedetelor de pe marele si micul ecran, Ray demonstrand cu originalitatea si talentul sau ca nu ai nevoie de televiziune pentru a-ti atrage milioane de fani.
E limpede ca Ray nu este un comic in sensul traditional al cuvantului: nu a acordat niciodata un interviu si nici macar nu se considera un profesionist in materie, postarea de continuturi video pe Internet fiind pentru el mai mult un hobby, care i-a atras in mod surprinzator castiguri nesperate.
In scurta sa corespondenta electronica purtata cu o serie de jurnalisti, Ray declara: "poate ca, intr-o zi, muncind din greu, spectacolul ar putea deveni o meserie adevarata pentru mine, dar deocamdata ma distreaza si ma relaxeaza chestia asta".
Comicul cel mai vizualizat din lume este unul din protagonistii programului YouTube's Partner: cine se inscrie e platit de Google in functie de numarul de click-uri inregistrate, care atrag la randul lor tot mai multa publicitate, platita cu generozitate de sponsori, asa cum procedeaza si McDonald's cu Ray.
"Prajiturica" din partea Google variaza intre 3 si 9 mii de dolari, dar unele continuturi a