Cu foarte puţin timp în urmă preşedintele spunea în discursul său: În ceea ce mă priveşte, sunt de meserie comandant de navă şi nu am ratat niciodată destinaţia. Nu o să o ratez nici acum cu România. Apoi a venit şi momentul în care domnul Jeffrey Franks, şeful misiunii FMI în România, Jeffrey Franks, a declarat că România este din nou pe calea pozitivă, dar că urmează alte provocări, fiind ca o navă ieşită dintr-o furtună, reparată, dar în zare se vede altă furtună şi este nevoie de condiţiile necesare pentru a trece prin ea. Mie cel mai mult îmi place ceea ce abia urmează, bine, eu sunt de părere că în general nimic nu e întâmplător şi că nu prea există coincidenţe .
La sfârşitul lunii trecute citeam aici cum potrivit unui proiect de hotărâre de guvern al Ministerului Transporturilor publicat în toamna lui 2011, CFR Marfă va fuziona prin absorbţie cu CFR Ferry-Boat, pentru simplificarea procesului decizional şi reducerea costurilor, măsură asumată în acord cu Fondul Monetar Internaţional. Feriboturile „Eforie” şi „Mangalia” se află sub sechestrul ANAF, iar datoriile agenţiei au ajuns la 4,4 milioane lei. Un vas a fost legat la chei în 2008, iar celălalt un an mai târziu. Repunerea în exploatare a celor două nave este evaluată la 800.000 euro pentru fiecare navă. Situaţia este cu atât mai proastă cu cât aceste două nave şi terminalul prezintă interes strategic, iar orice decizie în ceea ce priveşte feribotul nu poate fi luată fără consultarea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.
Azi, în conferinţa de presă J. Franks a fost întrebat ce căuta la cheful organizat de domnul Sorin Blejnar – şeful ANAF (aveţi video aici) mai ales că Sorin Blejnar este cercetat pentru instigare la evaziune fiscală. (aici) J. Franks a replicat că are conştiinţa curată deoarece religia sa nu-i permite să bea alcool, să fumeze sau să bea cafea – în general nu i se permite