Anul trecut, 55 de televiziuni au purtat un crâncen război pentru a cuceri o cotă de piaţă cât mai mare dintr-un buget de publicitate care a coborât sub nivelul înregistrat în anul 2006.
Volumul de publicitate consumat pe piaţa TV din România, în 2011, a coborât sub pragul de 200 de milioane de euro, conform revistei „Forbes România". Este cel de-al treilea an consecutiv în care piaţa TV s-a contractat. Nivelul investiţiilor publicitare în televiziune se situează sub cel din anul 2006 (229 de milioane de euro). Dar, în 2006, piaţa TV din România număra 31 de staţii cuprinse în sondajele de audienţă. În prezent, sondajele numără 55 de „războinici" care îşi vând punctele de audienţă şi luptă pentru banii din publicitate.
Şi niciun „războinic" nu dă semne de slăbiciune sau oboseală. Mai mult, anul acesta se anunţă intrarea în arenă a altor posturi TV. Dar să mai aruncăm o privire în trecut şi să amintim că în anul 2008 s-a înregistrat vârful cheltuielilor publicitare TV, situat la 337 de milioane de euro, potrivit „Media Fact Book". Aşadar, în numai trei ani, au dispărut din bugetul de promovare al clienţilor mai bine de 137 de milioane de euro.
Bombardaţi cu 6,4 milioane de spoturi
În 2011, bugetul total de publicitate TV s-a micşorat faţă de 2010, în ciuda faptului că cele 55 de televiziuni au livrat mai multă audienţă pentru reclamele difuzate. Posturile TV au „bombardat" telespectatorii cu 6.427.690 de spoturi, cu 15% mai mult decât în anul precedent. Cele 6,4 milioane de clipuri au livrat clienţilor publicitari 413.971 de puncte de audienţă în mediul urban (Gross Rating Point - GRP). Se ştie că pe baza punctului de audienţă (aproximativ 116.000 de persoane în mediul urban) se vinde publicitatea TV.
Volumul de GRP-uri livrat în 2011 este cu 5% mai mare decât în 2010. Trăgând linia, televiziunile au difuzat mai multă reclamă, au oferit m