În weekend-ul care a trecut, Oradea a fost supusă testului deszăpezirii. Ninsoarea începută vineri a acoperit oraşul în alb, iar ochii tuturor orădenilor s-au îndreptat asupra operatorului de salubritate licenţiat, RER Ecologic Service, totodată firma responsabilă cu deszăpezirea oraşului.
În timp ce pe forumul BIHOREANULUI ori pe reţeaua de socializare Facebook orădenii se plângeau că străzile nu sunt deszăpezite şi că RER nu şi-a făcut treaba, directorul de producţie al societăţii, Ionel Ban, spune că lucrurile nu au stat chiar aşa.
"De vineri de la ora 15 s-a acţionat non-stop în oraş, în schimburi permanente. Au fost 14 utilaje care au pluguit zăpada şi alte zeci care au împrăştiat material antiderapant, respectiv au curăţat. S-au consumat 800 de tone de sare", a declarat, luni, Ban, pentru BIHOREANUL.
Directorul a mai spus că reclamaţiile lăsate sub anonimat sunt cârcoteli, pentru că utilajele au fost pe teren. Dovada în acest sens, zice Ban, e tocmai faptul că nicio maşină n-a rămas blocată pe vreo stradă din Oradea, şoferii putând circula pe toate arterele, în condiţii de iarnă.
"Am trecut de 22 de ori pe majoritatea străzilor prevăzute în planul de deszăpezire. Am acţionat conform planului, prima oară la intrările şi ieşirile din oraş, apoi pe rutele mijloacelor de transport în comun, iar apoi pe restul străzilor. Dacă există vreo stradă unde orădenii întâmpină probleme, îi rugăm să ne anunţe personal la dispecerat, la numărul de telefon 0259/433.195", a mai spus Ban.
Vizavi de acuzele că nici telefonul de dispecerat al RER n-a funcţionat, directorul neagă, susţinând că o dovadă este fişa cu înregistrările apelurilor primite.
Mai mult, însuşi primarul Ilie Bolojan a "acţionat" împreună cu utilajele RER. "Domnul primar a stat şase ore în utilaje, văzând că lucrăm", a mai spus şeful RER.
De duminică, muncitorii RER au încep