Gerul, ninsorile şi viscolul au izolat practic partea de sud-est a României de restul ţării, măsurile luate fiind pe alocuri extreme - închiderea singurei autostrăzi care face legătura cu Dobrogea şi blocarea accesului pe drumurile naţionale în judeţele în care a fost decretat Codul portocaliu.
Rămân însă unele întrebări cu privire la graba cu care autorităţile au recurs la decizii radicale, în condiţiile în care iarna 2011-2012 nu se dă semne că ar fi cea mai grea de până acum.
Cert este că viscolul şi ninsorile, urmate de blocarea sau rerstricţionarea accesului spre şi dinspre aceste judeţe, au făcut ca viaţa de zi cu zi a oamenilor şi firmelor să se complice subit.
Spre exemplu, gerul a afectat activitatea de pe calele de montaj a corpurilor de navă de la Şantierul Naval „Damen" din Galaţi. Oricum nu se putea suda la temperaturi foarte scăzute, însă ninsoarea şi viscolul fac dificilă orice activitate în aer liber.
Conducerea şantierului a hotărât ca 250 de muncitori, în special sudori, tubulatori şi lăcătuş-mecanici, să intre în concediu de odihnă. În CCM-ul de la Şantierul „Damen" a fost introdusă recent plata unor compensaţii materiale pentru lunile de iarnă, în valoare de 75 lei.
Primii bani au şi fost încasaţi de navaliştii gălăţeni pe 1 februarie, a doua compensaţie din acest an urmând să le fie plătită pe 1 martie.
Restricţii în traversarea Dunării
Probleme mari au apărut în navigaţia pe Dunărea Maritimă, din cauza acumulării sloiurilor, care au acoperit Dunărea în procent de 50-60%.
Situaţia a afectat în primul rând traversarea cu bacurile între Galaţi şi localitatea tulceană IC Brătianu.
Dacă săptămâna trecută graficul curselor fusese redus de la jumătate de oră la o oră, de dimineaţă au mai fost programate doar patru traversări pe zi. Potrivit Marilenei Nedelcu, directorul Navrom Bac, în condiţiile în car