"Mitsubishi Motors" Corp. va înceta, anul acesta, producţia de autovehicule realizată în Olanda (singura din Europa), devenind astfel primul constructor auto nipon care face acest lucru de la debutul crizei financiare globale.
Potrivit anunţului companiei, producţia de autovehicule de la uzina din Born (Olanda), unde sunt asamblate modelele subcompact Colt şi SUV Outlander, va înceta până la finele lui 2012. "Mitsubishi" nu a decis închiderea acestei fabrici, fiind posibil să o păs-treze şi să asambleze aici autoturisme pentru alte companii.
"Mitsubishi Motors" va continua să aprovizoneze piaţa europeană cu autovehicule produse în Thailanda şi Japonia.
"Mitsubishi" a anunţat că a purtat discuţii cu managementul, sindicatele, consiliul lucrătorilor şi guvernul olandez în privinţa măsurilor necesare continuării producţiei la divizia "Netherlands Car" BV.
"Din cauza mediului operaţional extrem de fluctuant, este posibil ca Mitsubishi Motors să nu vină cu o soluţie rezonabilă privind utilizarea NedCar în structura globală a producţiei companiei", potrivit anunţului "Mitsubishi".
Uzina de la Born şi-a lansat operaţiunile în 1991, ca o societate mixtă între "Mitsubishi Motors" şi constructorul auto suedez "Volvo", la care era acţionar şi guvernul olandez. Începând cu anul 2001, "Mitsubishi" a devenit unic acţionar al diviziei din Olanda.
În primele trei trimestre ale exerciţiului fiscal curent, încheiate în decembrie 2011, vânzările "Mitsubishi Motors" au stagnat în Europa, unde piaţa auto este afectată de dificultăţile economice. Cererea de autoturisme din Europa a scăzut continuu din 2007 până în prezent, din cauze financiare care afectează cheltuielile de consum.
ALINA VASIESCU
Cererea auto slabă din Europa a generat o supracapacitate în regiune, care ar putea creşte cu 41%, la 2,92 milioane de vehicule în 2012, potr