Retailerul german Lidl va deschide până la finalul acestui an 66 de magazine, urmând a ajunge la un total de 200 de unităţi, potrivit Mediafax. Numărul inaugurărilor din 2012, cu magazinele deschise în ianuarie, va ajunge la 71, de peste trei ori mai multe decât în 2011.
"Vrem să ajungem la circa 200 de magazine în acest an în România, fiecare unitate are o suprafaţă între 900 şi 1.200 mp, iar investiţia aferentă, fără teren, depăşeşte un milion de euro", a afirmat Alin Trnobranschy, director de vânzări al Lidl România pentru zona de sud a ţării, citat de Mediafax.
Lanţul german de magazine de tip discount are astfel pentru acest an un buget de investiţii de circa 70 de milioane de euro, fără achiziţiile de terenuri, potrivit estimărilor ZF. Oficialii companiei nu au transmis până la închiderea ediţiei la solicitarea ZF valoarea investiţiilor. De regulă retailerii cumpără terenurile cu mai multe luni înainte de începerea construcţiei efective a magazinelor.
Lidl a devenit cel mai extins lanţ de comerţ modern din România anul trecut, depăşind Penny Market care a deţinut mai mult timp poziţia de lider după numărul de magazine. Germanii au iniţiat astfel una dintre cele mai agresive iniţiative din retailul modern autohton din ultimii ani. Doar în ianuarie reţeaua a deschis cinci magazine după alte 22 inaugurate în ultimele trei luni ale lui 2011. Compania a început să deschidă magazine construite de la zero în octombrie anul trecut după ce la jumătatea anului a redenumit magazinele Plus Discount.
Lidl şi-a făcut intrarea în România prin preluarea în 2010 a reţelei de magazine de discount Plus de la grupul Tengelmann. Reţeaua nu a anunţat încă rezultatele aferente anului trecut. Plus Discount a avut în 2010 pierderi de 247,7 mil. lei (58,9 mil. euro), de peste trei ori mai mari decât cele