Investiţiile pentru promovarea la TV a medicamentelor care se eliberează doar cu reţetă - care nu cu mult timp în urmă reprezentau o parte importantă a strategiei de marketing a companiilor farmaceutice din State Unite - au avut în ultimii cinci ani o scădere de peste 20%.
Potrivit noilor date făcute publice de compania de cercetare Nielsen, cheltuielile pentru publicitatea TV au scăzut cu 23%, la o valoare de 2,4 miliarde dolari de la începutul anului 2007, până la finele anului trecut. În 2011, scăderea a fost de 2 puncte procentuale, comparativ cu 2010, şi este al cincilea an consecutiv în care acest segement a scăzut, scrie New York Times.
În 2007, companiile farmaceutice au cheltuit peste 3,1 miliarde dolari pentru promovarea TV a produselor lor, arată compania de cercetare.
În 1997, FDA a permis producătorilor farma să se promoveze la TV
Declinul este în contrast puternic cu "febra" promovărilor medicamentelor la TV, care a început în anul 1997, când autoritatea care reglementează domeniul farmaceutic - Food and Drug Administration - a eliminat interdicţia privind promovarea directă a medicamentelor în presa scrisă şi la televizor. Unii analişti din industrie atribuie o parte din declin controversei legate de asemenea medicamente.
Angajatorii şi companiile de asigurări de sănătate s-au plâns mult timp că reclamele TV conduc de cele mai multe ori consumatorii către medicamentele cele mai scumpe. Şi medicii se plâng că de multe ori pacienţii lor pun presiuni asupra lor în a prescrie aceste medicamente puternic promovate.
Critica cea mai bine cunoscută a reclamelor TV la produse farmaceutice a avut loc în anul 2004, când compania producătoare de medicamente Merck a retras de pe piaţă puternicul promovat analgezic Vioxx, după ce studiile clinice au arătat că determină creşterea riscului de infarct miocardic şi de a