Săptămâna trecută, militarii au salvat zeci de oameni blocaţi în troienele de zăpadă, iar efectivele armatei sunt pregătite pentru noi misiuni, ca urmare a atenţionărilor meteorologice. Sursa: Foto: Reuters
Coloana de vehicule ale armatei, formată dintr-un ARO de la poliţia militară, şase autocamioane DAC 665 P, 6x6, două autogredere şi o Tatra, dă o licărire de speranţă victimelor zăpezii. Spre Afumaţi, peisajul este apocaliptic.
De fapt, pe ultima porţiune, până acolo unde drumul s-a blocat, căpitanul Daniel Comănescu, şeful celor 35 de militari constituiţi într-un detaşament de intervenţie, a mers numai pe lângă ARO, prevenind ziariştii că şoseaua este, de fapt, un patinoar.
Captivi între nămeţi
Pe o cărare desenată în mijlocul drumului, unii pe urmele altora, în coloană, pe lângă un TIR blocat, înaintează încet-încet oameni cu capetele acoperite, cărora li se văd doar ochii. Viscolul izbeşte nemilos, pulverizând bucăţi mici de gheaţă în ochi, în nări, pe sub căciuli. Oamenii care trec, din ce în ce mai nervoşi, ne îndeamnă să mergem câţiva kilometri prin zăpezi, pentru a vedea adevărata suferinţă a celor blocaţi. Unii aşteaptă de 24 de ore.
Cu Tatra lui Oprică
Atunci, parcă abia aşteptând momentul, intră în joc Tatra. Maşina pe care, fără să vrei, ai tendinţa de a o hiperboliza. Asta doar când te gândeşti la cei 660 de cai putere. O herghelie care antrenează opt roţi. Plutonierul-major Cristian Oprică, şoferul de pe Tatra, pare, pe acel scaun, de când lumea.
Câţiva militari remorchează un autogreder blocat, pe care Oprică, dintr-o smucitură, îl repune în folosinţă. Urmează TIR-ul pe lângă care s-a făcut cărare. Maşinile sunt faţă în faţă. Oprică se uită doar în oglinzi. Pare că nu vede, că nu aude. Motoarele sunt ambalate la maxim. Smuceşte. De sub TIR se aude un scârţâit uşor. Nicio mişcare.
Încorsetat ca într-o menghină