Datele recensamantului care arata ca populatia stabila a Romaniei a scazut in ultimii zece ani cu peste 2,6 milioane de persoane, la 19 milioane, vor influenta bugetele si strategiile companiilor si chiar si obiectivele acestora, a declarat pentru Wall-Street.ro, Daniel Stefanescu, directorul general al Gersim, unul dintre cei mai mari distribuitori de telefoane mobile de pe piata locala.
“Vorbim de o scadere de peste 10% a populatiei, ceea ce nu este putin deloc. Preturile produselor insa nu vor fi afectate, pentru asa ceva scaderea ar trebui sa fie catastrofala, pentru a nu mai conta ca si tara in calculele producatorilor. Ceea ce nu e cazul. Trist este insa, ca cei care au parasit Romania sunt cei apti de munca, populatia activa, acestia lasand in urma lor o populatie imbatranita care daca nu este inca, in cativa ani va trece la pasiv”, afirma managerul.
El adauga ca noile datele nu il suprind pentru ca in presa se vorbea de mult timp ca populatia Romaniei ar fi scazut semnificativ, in special ca urmare a exodului in strainatate.
”Sa nu dramatizam insa, romanii n-au disparut, ei doar s-au relocat catre alte meleaguri cu mai multa speranta, cu avantajele si dezavantajele de rigoare. Iar consumul per capita nu va fi influentat major, un individ va consuma tot atatea produse fie ca traieste intr-o tara de un milion de locuitori, fie ca traieste in India sau China. Este vorba de puterea de cumparare daca discutam de consumul per capita. Consumul per capita este influentat de nivelul salariilor si preturile produselor. Preturile vor ramane la fel, salariile nu sunt influentate de scaderea populatiei ( pe termen scurt), asa ca nu vor fi modificari de consum la nivel de individ”, mai spune Stefanescu.
El spune insa ca proportional cu populatia va scadea consumul intregii tari, lucru despre care afirma ca “nu este o drama”.
“Important