România înfruntă temperaturi extreme, sud-estul ţării fiind blocat de viscol. Şcolile sunt închise, zeci de drumuri sunt blocate, o parte din cursele aeriene interne au fost anulate. Hotelierii de la munte afirmă că mulţi clienţi şi-au anulat rezervările, în timp ce există şi companii din industrie care au probleme.
Schimbul trei de vineri de la fabrica Dacia a fost anulat pentru că angajaţii nu au putut ajunge la timp, ceea ce înseamnă un minus de 5 milioane de euro în vânzările companiei.
În retail însă, ameninţarea de ger şi vreme rea i-a mânat pe consumatori în magazine să îşi facă provizii. Cozile ce se întindeau pe câţiva zeci de metri şi coşurile pline au dublat în unele cazuri vânzările magazinelor. Rafturile se goleau pe măsură ce erau alimentate.
"Vânzările celor trei magazine din Bucureşti (Cora Lujerului, Pantelimon şi Sun Plaza, n.red.) au crescut cu 100, 130 şi respectiv 140% în zilele de joi şi vineri comparativ cu aceeaşi perioadă din săptămâna anterioară. Şi în magazinele din ţară am simţit o creştere a vânzărilor, însă în Capitală avansul este mai puternic", spune Ana Maria Florea, reprezentantul de marketing şi PR al Cora. Cora vinde printr-un singur magazin, de la Lujerului, de 100 milioane de euro pe an. Ea spune că oamenii s-au panicat şi au venit în hipermarketuri să îşi facă provizii. Cozile se întindeau până la jumătatea magazinului.
"Oamenii au cumpărat ce puteau stoca, de la conserve la lapte, ouă, carne şi paste. În principal alimente de bază. Vânzările au mers mai bine decât de Crăciun. Vedeam cum rafturile se goleau pe măsură ce erau alimentate", explică ea.
De asemenea, retailerul Profi anunţă că după prima informare referitoare la căderile de zăpadă, coşul zilnic al clienţilor a crescut cu 20% în valoare.
"Mai mult, joi am avut cu 10.000 mai mulţi cumpărători decât miercuri în toată reţeaua", spune G