Compania aeriană Malev opera pe piaţa românească zboruri pe rutele Bucureşti, Târgu-Mureş şi Cluj spre şi dinspre Budapesta. Anul trecut, Mădălina Creţu, country manager al companiei aeriene Malev pe România şi Republica Moldova, a renunţat la această funcţie, după ce a condus timp de şapte ani operaţiunile locale, dar transportatorul ungar nu a numit un înlocuitor.
Oficialii companiei nu au făcut publice date privind cifra de afaceri sau numărul de pasageri pe cursele din şi înspre România, dar în 2010 au indicat că zborurile de pe piaţa românească au o contribuţie de aproape 10% la numărul total de pasageri, adică circa 300.000 de pasageri. În 2010, Malev, unul dintre primii cinci jucători pe piaţa românească de linie regulată, a redus capacitatea de zbor cu 7% pe piaţa locală, prin înlocuirea avioanelor Boeing (peste 130 de locuri) cu Bombardier (70 de locuri) şi schimbarea frecvenţelor curselor.
Măsura a fost luată după ce cu un an înainte compania renunţase la zborurile spre destinaţiile Timişoara şi Iaşi. Peste 60% din pasagerii companiei ungare din România erau pasageri de tranzit, care nu se opreau în Budapesta. Malev estima în 2010 că deţine o cotă de piaţă de 5% în România, concurând cu companiile Tarom, Lufthansa, Austrian Airlines şi Carpatair şi alţi operatori de linie regulată, dar şi cu operatorii low-cost Blue Air şi Wizz Air.
Compania aeriană Malev opera pe piaţa românească zboruri pe rutele Bucureşti, Târgu-Mureş şi Cluj spre şi dinspre Budapesta. Anul trecut, Mădălina Creţu, country manager al companiei aeriene Malev pe România şi Republica Moldova, a renunţat la această funcţie, după ce a condus timp de şapte ani operaţiunile locale, dar transportatorul ungar nu a numit un înlocuitor.
Oficialii companiei nu au făcut publice date privind cifra de afaceri sau numărul de pasageri pe cursele din şi înspre România, dar în