În urma raportului privind starea învăţământului mureşean în semestrul I al anului şcolar 2011-2012, am dorit să primim o părere avizată din partea lui Viorel Socol, inspector şcolar judeţean adjunct, cu privire la aspecte cum ar fi situaţia absenteismului, gradul de promovabilitate, dar şi intenţiile care vizează semestrul şcolar următor.
Reporter: Ce măsuri aţi adoptat în vederea reducerii absenteismului şcolar?
Viorel Socol: În vederea reducerii absenteismului şcolar s-au aplicat măsuri la nivelul unităţii şcolare, la nivelul Inspectoratului Şcolar şi la nivelul Centrului Judeţean de Resurse pentru Educaţie. După cum erau stipulate şi în documentul intitulat Foaie de Parcurs, făcut public, care se află în fiecare unitate şcolară, s-au făcut consilieri ale elevilor şi ale părinţilor vizavi de importanţa actului educaţional. S-a urmărit prestarea unor activităţi didactice atractive, moderne, care să stimuleze şi să aducă elevul fără constrângere în băncile şcolare, s-au consiliat părinţii asupra importanţei asigurării prezenţei elevilor la şcoală şi au existat şi alte programe şi proiecte vizând reducerea absenteismului, oraganizate la nivelul acestor instituţii educaţionale, sau în colaborare cu alte instituţii – Direcţia de Sănătate, primăria, Consiliul Local, Poliţia de Proximitate şi altele.
Rep.: Se poate observa că disciplinele dificitare privind încadrarea cu personal didactic calificat sunt: învăţători la clasele cu predare în limba germană, fizică-chimie, educaţie muzicală specializată. Ce măsuri se iau în acest sens?
V.S.: Într-adevăr, la secţia de predare în limba germană avem an de an probleme la nivelul educatorilor şi învăţătorilor dar şi la fizică-chimie… Nu ştiu, sunt diverse pregătiri profesionale la care tinerii nu mai acced. Dacă ar fi să dăm o interpretare, am putea spune că ar fi mult mai greu să urmezi o facultate de