În cadrul dezbaterii publice a proiectului de Hotărâre privind aprobarea bugetului general al Primăriei municipiului Reghin pe anul 2012, desfăşurată în data de 6 februarie 2012, s-a pus problema reducerii cheltuielilor pe anul în curs, din valoarea propusă de 45, 7 milioane de lei. Edilii au convenit asupra eventualelor modificări pe care acesta le poate suporta, lunar sau trimestrial, în cadrul rectificărilor de buget.
Restanţele acumulate şi soluţia salvatoare
Totalul restanţelor acumulate de primărie este de 53 de milioane de lei, respectiv 58 de milioane cu alte cheltuieli, reprezentând aproximativ 20% din veniturile proprii. Edilii municipiului au declarat că primăria trebuie să primească, într-o primă fază, 12 milioane de lei din recuperări de TVA, urmând ca, odată cu vânzarea de apartamente, să se ajungă până la 40 de milioane de lei. Aceasta este soluţia de plată a restanţelor.
Nu există primărie fără nici o datorie
“Unele dintre veniturile noastre sunt incerte, ar trebui să le reducem, pentru că altfel, se vor acumula în continuare datorii. Am îndemnat la prudenţă an de an”, a atras atenţia Sorin Pui, consilier. La sesizarea consilierului, Primarul Nagy a ţinut să precizeze că nu există primărie fără datorii. “Dacă veniturile ar fi încasate, nu am avea atâtea datorii; dacă am fi primit înapoi TVA-ul, care înseamnă venit, atunci am fi ajuns probabil la vreo 100 de mii de lei datorie. Eu nu cunosc nici o firmă care a ajuns în pragul falimentului datorită unor contracte avute cu Primăria Reghin”, a ţinut să precizeze Nagy Andras, primarul Municipiului Reghin. În acest an, primăria a prevăzut la venituri şi vânzările de teren, primarul Nagy având o atitudine optimistă vizavi de acest aspect. Un alt punct de vedere care a venit să sprijine varianta unu buget bine făcut, este acela că, primăria a vândut apartamentele din cartierul Unir