Campioana mondială Red Bull a prezentat luni monopostul RB8, cu care austriecii speră să-şi continue supremaţia în Formula 1 şi în 2012.
Primele imagini ale noului monopost au fost publicate pe site-ul oficial Red Bull Racing, acesta fiind rodul muncii depuse de echipa de ingineri condusă de Adrian Newey, geniul care a asigurat victoriile din ultimii ani.
RB8 se distinge la prin botul supraînălţat, o caracaterstică întâlnită deja la majoritatea maşinilor lansate pentru 2012, inclusiv la noul Ferrari, dar nu şi la McLaren-Mercedes. Această soluţie ar urma să îmbunătăţească peformanţele aerodinamice ale monoposturilor, în condiţiile unor noi prevederi ale regulamentului tehnic cu privire la aripa faţă.
„Restricţia înălţimii nasului monopostului, care se referă la o înălţime maximă în dreptul peretelui cockpitului, nu a modificat forma şasiului foarte mult. Am păstrat aproape aceeaşi formă a şasiului, dar a trebuit să ridicăm nasul în faţa peretelui cockpitului, ceea ce, la fel ca la alte echipe, ne-a dus la un bot cu o înfăţişare uşor urâtă, deşi am încercat să îl facem să arate cât mai bine”, a explicat Newey, conform Mediafax.
De asemenea, tot din cauza modificărilor regulamentului tehnic, Red Bull a folosit un nou design pentru sistemul de evacuare.
„Restricţiile de regulament cum ar fi interzicerea evacuării gazelor prin difuzor sunt un pic frustrante. Exact asta sunt, restricţii, care nu oferă noi oportunităţi, ele doar îţi închid o uşă. Imi plac schimbările de regulament, dar nu restricţiile. RB7 a fost proiectat în jurul sistemului de evacuare a gazelor. Anul acesta, stiind că poziţia eşapamentului va fi diferită faţă de anul trecut, a trebuit să ne uităm în spate şi să vedem cum am dezvoltat maşină în ultimii doi ani, cu evacuarea laterală. A trebuit să vedem dacă traseele de atunci au fost cele mai bune. P