• Afacerea aflata in cea mai puternica dezvoltare, comertul online, a intrat in atentia Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorlor, care va efectua un control tematic • Ceea ce majoritatea iesenilor nu stiu despre aceasta forma de comert reprezinta tocmai drepturile consumatorilor, reglementate prin lege • Ideea de a returna un produs in 10 zile si de a primi banii cheltuiti este un drept pe care unii comercianti online il ascund clientilor
Luna aceasta, Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Iasi va porni un control tematic la agentii economici din judet care au ca activitate comercializarea de produse sau servicii online. Anul trecut, la CJPC Iasi au fost inregistrate 23 de reclamatii privind achizitiile facute pe internet, iar pentru 2012 se preconizeaza o sporire semnificativa a numarului de reclamatii si sesizari, intrucat segmentul comertului online are cea mai rapida dezvoltare. Paginile de internet ale firmelor inspectate vor fi verificate de comisarii CJPC Iasi in vederea respectarii unei serii de obligatii legale. Printre aceste obligatii se numara informarea consumatorilor in timp util, corect si complet cu privire la identitatea comerciantului, adica adresa si codul unic de inregistrare, precum si caracteristicile esentiale ale produsului, preturile cu toate taxele, cheltuielile de livrare si modalitatile de plata. Reclamatiile apar, de obicei, atunci cand o persoana cumpara altceva decat ar fi crezut, la un cost diferit fata de cel afisat pe site, sau de la un agent economic care isi afiseaza pe internet date false privind identitatea societatii.
Denuntarea unilaterala a contractului reprezinta un drept legal al consumatorilor, de multe persoane inca nestiut si de unele firme neafisat la vederea potentialilor clienti. "Comerciantii online sunt obligati sa ofere informatii cu privire la drept