"N-am plecat in vacanta cu gandul sa vandalizam rafturile si nici n-am vrut sa golim cardul la cumparaturi. Dar pulsul shoppingului american merita luat. Nu-s chilipiruri si nici "minuni" pe toate drumurile, dar poti face cateva cumparaturi inspirate. La ei, shoppingul e ridicat la nivel de cult. Marketingul american functioneaza brici, iar ideile de promovare sunt dintre cele mai originale. Incepand cu vitrinele, care iti iau ochii si te invita inauntru... sa cheltui niste bani.
In Manhattan, la intersectia Seventh Avenue cu 34th Street, am dat peste Macy's. Cu o vechime de aproape 100 de ani, vorbim despre cel mai mare magazin din lume, cu 7 etaje - fiecare dedicat altui segment de produse. La Macy's au de toate. Noi am intrat la Macy's in cautarea unor manusi, iar alegerea n-a fost deloc simpla - asa cum parea initial. Au un raion intreg doar cu manusi, de toate grosimile si culorile, de la cel putin 30 de firme diferite.
In Times Square n-ai cum sa nu remarci magazinul Forever 21. Au o promovare mai mult decat interactiva. Deasupra magazinului, pe fatada unui zgarie nor, au amplasat un ecran cat toate zilele unde danseaza pe rand o fata si un baiat - imaginile magazinului. Iar "dansatorul" e "prezent" chiar in mijlocul multimii de turisti de pe trotuarul de vis-a-vis. Oricine trece pe acolo e filmat si apare pe ecranul urias al magazinului. Iar partea cea mai amuzanta e ca la cateva secunde "dansatorul" introduce in scena un alt dansator de pe trotuar. Turistii parasesc cu greu zona, incercand din rasputeri sa le arate tuturor cele mai bune scheme de dans ale lor.
Ca sa va faceti o idee asupra a cati clienti atrage magazinul si cat vinde Forever 21, va spun doar ca programul de lucru este 8 a.m. - 2 a.m.!
La Apple Store tehnica depaseste imaginatia. Magazinul e in permanenta plin de oameni, iar produsele sunt disponibile oricui pentru te