Orientarea Renault către producţia de automobile low-cost, sub marcă proprie sau Dacia, a adus grupului numeroase succese, dar favorizează fabricile din străinătate, precum cea din Maroc care va fi inaugurată joi, ignorând uzinele din Franţa, comentează AFP.
La şapte ani de la lansarea primului model low-cost, Logan, aceste vehicule au reprezentat în 2011 aproape o treime din vânzările totale de 2,72 de milioane de vehicule realizate de Renault la nivel mondial.
Gama s-a extins de-a lungul anilor cu derivate ale Logan, precum berlina Sandero, modelul 4X4 Duster şi monovolumul Lodgy, care va fi urmat de un vehicul utilitar şi de un altul, ţinut încă secret.
Ultimele trei noi modele vor fi asamblate la noua fabrică din Tanger, în Maroc, unde ar putea fi fabricate, din 2013, până la 340.000 de automobile pe an.
Motoarele şi cutiile de viteză, ca şi alte componente, vor fi importate din Franţa, Spania şi România.
"Gama Entry este vârful de lance al Renault pentru cucerirea pieţei internaţionale. Contrar imaginii pe care o are în Franţa această gamă, este vorba în mare parte de vehicule vândute sub marca Renault", a declarat directorul acestui program, Arnaud Deboeuf.
Fostul director general al Renault Louis Schweitzer a propus la jumătatea anilor ’90 dezvoltarea unui automobil rubust care să coste doar 5.000 de euro, dar puţini au crezut posibil acest lucru.
Schweitzer a reuşit să impună proiectul în 1999, iar Renault a preluat constructorul român Dacia, marcă sub care comercializează această gamă în Europa şi regiunea mediteraneeană.
Schweitzer a arătat că succesul Logan se datorează faptului că automobilul este mai uşor şi are piese mai puţine, dar şi unui cost al forţei de muncă de un euro pe oră la uzina din Piteşti, faţă de 20 de euro pe oră în Franţa.
Potrivit Renault, aceeaşi reţetă va fi aplicată şi în M