Pielea artificiala a regizorului spaniol nu e o solutie la moartea prin foc, ci un invelis narativ care extinde problematica initiala intr-o poveste.
In ultimul film al lui Pedro Almódovar, un baiat este rapit, supus unei operatii de schimbare de sex si sechestrat vreme de citiva ani in forma de tinara fermecatoare. Dorinta sa de libertate implica revenirea la "ai ei" in noul corp, vizsual si biologic altfel, lipsit de conotatiile sociale anterioare: viata de dinainte intr-o noua forma umana. Pentru a-si ilustra tema intr-un context palatabil publicului larg, Almodóvar inventeaza o intreaga telenovela, care, in stilul sau consacrat, umbla curajos pe firul subtire dintre penibil si ilar. In structura temporala clasica prezent - trecut (flashback) - prezent, Vincente e rapit de Robert, chirurg plastician, abia pe la jumatatea filmului. Motivatia aparenta e razbunarea, Vincente incercind nu cu mult timp in urma sa o seduca, cu ceva pastile, pe fiica chirurgului. Adolescenta era, oricum, cu nervii la pamint de cind maica-sa se aruncase de la balcon, uimita la prima vedere in oglinda a propriei piei carbonizate intr-un accident auto. Masina in flacari fusese ultimul pas al aventurii sale cu fratele vitreg al lui Robert, delincventul macho Zeca. Poate cel mai reusit personaj din film, Zeca apare intr-un costum de tigru undeva intre prima treime a filmului si mijloc, rolul desfasurindu-i-se aproape in intregime in costum de carnaval. De la intrarea fortata in vila lui Robert pina la moartea sub pistolul acestuia, Zeca descreteste drama cu un cocalarism memorabil. Bineinteles, se-ndragosteste de Vincente - rebotezat in viata lui actuala de femeie Vera -, gasindu-si sfirsitul in proaspata ei vaginoplastie, cu pantalonii de tigru pe vine. Moartea lui Zeca cauzeaza explicatiile de poveste insirate mai sus, pe care servitoarea - mama a lui Robert si a lui Zeca - le da Vere