M-aş strădui să reţin numele tuturor miniştrilor PD-L din Cabinetul Ungureanu, dar nu sunt sigură că merită efortul. Nu ştiu dacă acest guvern va rezista nouă luni, ori va sucomba după 100 de zile, îngropat de boicotul parlamentar al Opoziţiei şi protestele cetăţenilor, care vor, la unison, demisia lui Traian Băsescu şi alegeri anticipate. Dar, privit în lumina unui recent discurs al preşedintelui, sincronizat cu vocile din Piaţa Universităţii, noul Executiv strigă după atenţie. Spunând că înţelege nemulţumirea populaţiei faţă de clasa politică, şeful statului cerea, în urmă cu o săptămână, modestie şi cinste din partea reprezentanţilor acestora. Şi, pe bună dreptate, deoarece un om politic care trăieşte pe picior mare, făcând paradă de averea sa ori alimentându-se de la ugerul statului, nu este credibil în rolul de binefăcător al poporului, constituindu-se, dimpotrivă, într-o sfidare la adresa acestuia. Or, pe lista Cabinetului Ungureanu, ce găsim?
Un ministru milionar, latifundiar, cu Jaguar, de şase ani în funcţii publice şi în consilii de administraţie ale unor societăţi cu capital de stat, prieten de familie cu un stâlp al PD-L, Adrian Videanu. Domnul Bogdan Drăgoi, viitorul ministru de Finanţe, căci despre el este vorba, pare foarte calificat în domeniul său, atribuindu-i-se negocierea unor împrumuturi avantajoase pentru România, pe piaţa financiară americană, dar şi în colecţionarea de CA-uri, care-i aduc sute de mii de lei anual. Şi-a permis un gest filantropic şi a vărsat în contul „Solidaritatea” veniturile astfel obţinute pe opt luni, în 2010. Un ministru cu Porsche, fiu de sponsor al PD-L şi prieten cu EBA – Răzvan Mustea, deţinător al portofoliului Comunicaţiilor. Ascensiunea rapidă a domnului Mustea ilustrează ce bine funcţionează sistemul PR (Pile,Relaţii). Un ministru care, în urmă cu o lună, când era doar deputat, „lătra” rău la adresa lu