Compania finlandeză Ruukki, lider european în soluţii metalice, cu activităţi şi pe piaţa locală, a raportat o cifră de afaceri de 2,79 miliarde euro în 2011. Europa Centrală şi de Est a contribuit cu o pondere de 13% la cifra de afaceri totală, în creştere faţă de anul precedent, pe fondul unui ritm de dezvoltare superior.
Vânzările Ruukki în Europa Centrală şi de Est au ajuns la un nivel de 363 milioane euro în 2011, faţă de 290 milioane euro în anul precedent. România este ţara cu una dintre cele mai mari capacităţi de producţie a grupului din această regiune dedicate diviziei Ruukki Construction, fabrica locală fiind principalul furnizor de produse pentru pieţele din această zonă. De asemenea, activităţile diviziei de componente pentru construcţii metalice în cea mai mare parte din ţările ECE sunt conduse de Marian Pîrvu, manager român.
"Ne dorim o creştere a vânzărilor nete în 2012 de aproximativ 5%. De asemenea, estimăm o îmbunătăţire a profitului operaţional comparativ cu 2011", a declarat Sakari Tamminen, preşedinte şi CEO Ruukki. În România, compania mizează pe o creştere a vânzărilor de cel puţin 10% pe parcursul acestui an.
"Anul trecut Ruukki a reuşit să fie implicată în cele mai importante proiecte dezvoltate în Europa Centrală şi de Est. Fabrica din România a livrat produse pentru lucrări de mare anvergură în această regiune", a afirmat Marian Pîrvu, business manager al grupului pentru România, Bulgaria, Serbia, Croaţia, Slovenia, Ungaria, Cehia şi Slovacia. "În România compania a livrat componente metalice pentru proiecte extrem de diverse, de la spaţii frigorifice până la stadioane. Remarcabilă a fost şi evoluţia diviziei de acoperişuri metalice", adaugă Marian Pîrvu.
Activităţile Ruukki sunt structurate pe trei divizii: Construction, Engineering şi Metals. În România, compania este mai puternic reprezentată de prima divizie