Preferinţele românilor pentru terminale inteligente au dus la încasări mai mari anul trecut faţă de 2010, deşi numărul total al telefoanelor vândute a fost mai mic.
În ciuda faptului că România nu a depăşit criza economică, românii sunt foarte pretenţioşi când vine vorba de telefoane mobile, mai ales acum când companiile producătoare se întrec în a dota device-urile cu cât mai multe aplicaţii care să-i ajute pe utilizatori.
Statisticile arată că, la noi, s-au vândut aproximativ trei milioane de unităţi în 2011, cu 500.000 mai puţine decât în 2010. Însă, din punct de vedere al încasărilor, companiile au înregistrat profituri mai mari. „Diferit faţă de 2010 a fost ponderea telefoanelor inteligente, acestea ocupând 18% din totalul mobilelor vândute în 2011, faţă de numai 8% în 2010. Practic, anul trecut s-au vândut de două ori mai multe terminale de tip smartphone în România decât în anul precedent. Valoric, piaţa în 2011 a crescut faţă de 2010 cu peste 10% tocmai datorită existenţei telefoanelor inteligente", explică pentru „Adevărul" directorul comercial Avenir Telecom, Costin Soare.
Acum, clienţii sunt mult mai sofisticaţi şi nu se mai mulţumesc doar cu un telefon care le permite să efectueze apeluri şi să trimită mesaje text. Ei preferă smartphone-ul, al cărui preţ mediu a scăzut cu 16% în 2011 faţă de 2010. „Începe să existe o segmentare clară a preferinţelor clienţilor între telefoane clasice cu funcţii de bază, folosite exclusiv pentru voce şi SMS, având preţuri în jurul a 35 de euro şi care se mulează perfect pe zona de utilizare prepay, şi smartphone, care răspunde nevoilor grupului de clienţi care utilizează telefonul şi pentru servicii de internet mobil", motivează Costin Soare schimbările întâlnite pe piaţa de profil. Totuşi, specialiştii spun că vânzările au ajuns la aceste cote deoarece piaţa a fost „atacată" cu oferte agresive