GHID DE SUPRAVIEŢUIRE. E prosteşte să bagi sticla în chiloţi, deşi unii mai încearcă. Acum, hoţii fură în cârdăşie cu personalul de la raioane. De altfel, cel mai mult nu fură clienţii, ci chiar angajaţii din supermarketuri. Patronii nu pierd nimic, pierderile regăsindu-se în preţul produselor.
Aparent bine protejate de camere video, paznici cu ceafa groasă şi dispozitive de scanare, hiper şi supermarketurile sunt, totuşi, pradă uşoară pentru hoţi. Este uşor să desfaci o pungă cu biscuiţi şi s-o cari după tine până şi termini conţinutul şi apoi să arunci ambalajul printre rafturi, dar cel mai "profitabil" este să ai un complice în interior pentru a avea, cu adevărat, acces la produse pe care să nu le plăteşti.
Mai mulţi angajaţi ai supermarketurilor ieşene au dezvăluit, sub protecţia anonimatului, metodele prin care ieşenii fură din acest tip de magazine. În acelaşi timp, nu puţine au fost cazurile în care angajaţii furau produse de mare valoare. Unele din aceste furturi sunt reclamate la poliţie, dar ca idee generală, majoritatea magazinelor bagă paguba şn preţul produselor ce rămân la raft. Iată un inventar al celor mai inventive metode de furt.
1. Mănâncă de pe raft
Cea mai întâlnită şi, în acelaşi timp, mai greu de probat, este cea a consumului de alimente în interior. "Chiar dacă şi vezi, nu prea ai ce face pentru că iese scandal dacă produsul se află în coş. Se poate interveni doar dacă îl prinzi când aruncă ambalajul", a explicat un angajat al unui supermarket ieşean. Deoarece valoarea alimentelor consumate în interior este mică, se preferă apelurile repetate la instalaţia de sonorizare sau plantarea unor afişe prin care clienţii sunt rugaţi să nu mănânce în interior.
2. Schimb de etichete
Alte două metode de furt practicate de clienţi sunt legate strict de etichetele produselor. Unii dintre ei rup efecti